Dacia Logan MCV als Camper

Geplaatst: 23 oktober 2010 in Vakantie
Tags:, , ,
Dacia Logan MCV als Camper
Foto’s en tekst: Pieter
  
  
Inmiddels hebben we in deze rubriek al een aantal voorbeelden gezien hoe je je Dacia Logan MCV als basis kan gebruiken voor ombouw tot Camper of als alternatief voor een Tent of als basis voor een Daktent.
  
Pieter heeft zijn Dacia Logan MCV Ambiance 1.4 MPI Bleu Navy echter omgebouwd tot een heuse mini-camper.
 
De beddelen in de opgeborgen positie. Deze liggen op elkaar in de bagage ruimte. (Je kunt zien dat het bovenste deel korter is.)
 
Ik heb half juli 2010 een Dacia Logan Phase 2 MCV (5-zitplaatsen) 1.4 MPI 75 Ambiance aangeschaft, welke ik zelf heb inricht als mini kampeerauto.
 
De ramen heb ik geblindeerd met piepschuim platen welke ik heb beplakt met blauwe stof aan de buitenzijde en met geruite stof aan de binnenzijde.
Een aantal delen heb ik bevestigd met een zuignap. Alle delen kan ik eenvoudig verwijderen.
 
Er is voldoende bagageruimte beschikbaar onder de (1/2) neergeklapte bank.
 
Slaapplaats:
Een slaapplaats (1-persoons) heb ik gecreeerd achter de bestuurders stoel. De dubbele achterbank (2/3) klap ik (1/2) plat, vervolgens plaats ik 2 latten om het korte beddeel op te laten rusten.
Aan de andere zijden (midden) rust het korte beddeel op een strook van de stevige krat. Het lange beddeel ligt op een tweetal stevige kratten.
Bedmaten: Breedte 60 cm. x Lengte 190 cm.
De beide beddelen heb ik voorzien van schuimplastic en bekleed met geruite stof. Op de kampeerplaats klap ik het (1/3) deel geheel (2/2) omhoog. Zodat ik extra leefruimte heb.
 
Het bed samen met de geblindeerde ramen.
Aan de rechter achterzijde heb ik een koelbox en een (chemisch) toilet.
Bovendien maak ik gebruik van een extra accu (boordaccu), hierop gebruik ik mijn koelbox, verlichting, ventilator, verwarming, etc.
De extra accu heb ik opgeladen met zonne-energie.
Er staat een extra accu in huis (gekoppeld aan mijn zonne-energie systeem) die ik wissel met de accu in mijn Dacia.
 
De camera aan de binnenzijde is zichtbaar op deze foto. Tevens zie je mijn koelbox. Achter mijn koelbox staat mijn toilet (niet zichtbaar op deze foto.) Inmiddels staat er onder de koelbox een krat met kleine onderdelen.
Toilet (chemisch):
Ik hou niet van chemisch, op internet heb ik een alternatief product gevonden, het is een mix van azijn en afwasmiddel.
Deze mix van azijn en afwasmiddel werkt uitstekend en zijn overal verkrijgbaar en goedkoop.
De gebruikte achteruitkijkcamera
Passagiers:
Met deze indeling heb ik de mogelijkheid om 4 passagiers mee te nemen. buiten het kamperen heb ik de achterbank in de normale positie en kan ik passagiers mee nemen.
De eventuele passagiers hebben een keuze tussen geblinde ramen of niet geblindeerde ramen.
 
De monitor, deze is simpel te verwijderen.
 
Inrichting:
Deze inrichting is een experiment, het zou zomaar kunnen dat na gebruik er nog zaken worden aangepast en/of verbeterd.
De bijgaande foto’s zijn in het begin gemaakt en geven een inpressie van de inrichting.
Het beeldscherm (TV) van mijn camera systeem. Dit systeem heb ik op een manier bevestigd, dat ik dit eenvoudig kan verwijderen.
De camera achter mijn achterruit. (R) De overige ramen achter de bestuurders stoel (6 ramen) zijn op deze manier geblindeerd.
 
De camera achter de geblindeerde achterruit.
 
Camera:
Mijn ruiten heb ik standaard geblindeerd.
Voor het achteruit rijden heb ik een camera systeem aangeschaft.
De camera heb ik bevestigd achter de achter ruit (rechts). Het TV scherm heb ik op mijn dachboard geplaatst. (demontabele bevestiging)
 
Meer hierover vindt je op de website van Pieter, ook hoe hij omgaat met energie en milieu.
 
Kijkje op de geblindeerde ruiten, de koelbox en de camera.
 
Meer algemeen Dacia autonieuws vindt je Hier. 
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Logan MCV vindt je Hier. 
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vindt je Hier. 
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vindt je Hier.    
Alle prijzen en specificaties 2010 vindt je Hier.
Heel veel tips, trucs en techniek vindt je Hier en alles over tuning Hier.
reacties
  1. […] aanleiding van dit artikel kreeg ik een mailtje van Guilermo uit Spanje over de montage van een monitor met camera in zijn […]

Geef een reactie

