De ultieme ruitenwisser voor je Dacia

Geplaatst: 19 oktober 2010 in Techniek en Tips

Dé ultieme ruitenwisser voor je Dacia

Zoals bekend zijn de orginele ruitenwissers niet het sterkste punt van je Dacia.

In de loop van de tijd heb ik een aantal ruitenwissers uitgeprobeerd, Aldi, Bosch, Lidl, deze werkten beter als de orginele wissers maar echt tevreden was ik er ook niet over en dat is vooral over het lawaai.

Dacia flexwipers 04

Een paar maanden geleden was ik bij Action in Druten en zag daar ruitenwissers (Flex Wipers) liggen voor nog geen 3 euro per stuk.

Dacia flexwipers 02

Tja, voor die prijs wil ik ze wel proberen en wie schetst mijn verbazing, deze flex wipers van Action wissen niet alleen uitstekend, maar ze doen hun werk ook nog eens fluisterstil en dat is een hele verademing na jaren lang gekraak, gepiep en gekras te hebben gehoord.

Ik gebruik 2x 53 cm en heb inmiddels ook een extra set aangeschaft, voor de prijs hoef  je het immers niet te laten.

Dacia flexwipers 03

De maximaal te gebruiken maten voor je Dacia zijn, links 61 cm en rechts 56 cm, maar persoonlijk vind ik 53 cm voldoende.

Goedkoper kunnen we het niet maken, wel duurder !

Dacia flexwipers 02

Meer algemeen Dacia autonieuws vindt je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Logan MCV vindt je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vindt je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vindt je Hier.

Alle prijzen en specificaties 2010 vindt je Hier. 

Heel veel tips, trucs en techniek vindt je Hier en alles over tuning Hier.

reacties
  1. Ronald Pleij zegt:

    Hallo allen, is er geen instructiefilmpje (misschien wel te maken door degene die ze al vervangen hebben) over het vervangen van de ruitenwissers? Ook ik heb voor mijn vriendin de wissers bij de Action gehaald ivm de positieve verhalen oa op deze pagina. Maar snap er niets van. Zelfs mijn technische vader (ooit smid geweest) erbij gehaald. Maar die begreep er niets van. We rijden dus een Sandero uit 2010. Ik hoop dat een van jullie ons kan helpen. Ik zal ze toch niet voor niets gekocht hebben…. Alvast dank!!! Ronald Pleij, Alphen aan den Rijn

  2. arie zegt:

    hallo ik heb ze bij de action aangeschaf werk perfcet opeen dacia logan

  3. […] wat betreft de ruitenwissers, daar is een aanmerkelijk goedkopere en betere oplossing […]

    • alain zegt:

      Ik heb die ook gehaald in de action maar bij mij raken deze wissers de ruit niet in het midden bij de dacia duster.Zoals zo dikwijls goedkoop is dure koop.

  4. […] berichten Dacia komt met nieuwe modellenDe ultieme ruitenwisser voor je DaciaDacia MPV – Zó ziet hij eruit !Dacia Duster Noir NacréDacia MPV Popster – Dit is […]

  5. […] berichten De ultieme ruitenwisser voor je DaciaDacia Duster en het milieuAutoraamfolie zelf aanbrengenWegenbelasting Dacia Duster, MCV en […]

  6. Albert zegt:

    Herke,
    Het is mij(n schoonzoon) gelukt
    Groet uit Rotterdam

  7. mcvjournaal zegt:

    Hoi Albert,

    Oude wissers verwijderen.

    Alle hulpstukken weggooien, klepje omhoog, ruitenwisserarm doorsteken, aantrekken, klepje dichtklappen en klaar ben je.

    Het kan bijna niet eenvoudiger.

    Bescherm wel even je ruit met karton of een handdoek, een wisserarm die per abuis terugklapt kan schade aanrichten.

    Succes, Herke.

  8. Albert zegt:

    Ik heb ook de Flexwipe gekocht bij Action, alleen heb ik geen idee hoe ik ze moet bevestigen. op bovenstaande foto lijkt het zo eenvoudig maar helaas niet voor mij. Herke hoe bevestig je de ruitenwisser?

  9. John zegt:

    Dat de wissers niet zo denderend waren heb ik gemerkt tijdens een proefrit. Ben dus alvast bij Action geweest en er 4 aangeschaft. 56 en 61 cm. Eind maart komt mijn Dacia Duster binnen.

  10. mcvjournaal zegt:

    Ja…. er is wat dat betreft geen verschil tussen Dacia Duster, Logan of Sandero.

    Herke

  11. El Sandero zegt:

    Gelden de genoemde maten voor alle Dacia’s?

Geef een reactie

